1. Підтримуйте в дитині прагнення бути школярем. Розповідайте дитині про свої шкільні роки, це підвищить його інтерес до школи.
2. Обговорюйте з дитиною ті правила і норми, з якими він може зустрітися в школі. Пояснюйте їх необхідність і доцільність.
3. Не пропускайте труднощі, можливі у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Пам'ятайте, що дитина має право на помилку
4. Підтримуйте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини.
5. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
6. Поважайте думку першокласника про свого педагога.
7. Не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
8. Пам'ятайте, у першокласника повинно залишатися досить часу для ігор і відпочинку.
Рекомендації батькам з розвитку навчальних навичок
Підготовка руки до письма
· Ліпити, конструювати.
· Обводити різні предмети, шаблони.
· Штрихувати малюнки, розфарбовувати.
· Вирізати різні малюнки, фігурки.
· Нанизувати колечка, намиста і т.д.
· Відгвинчувати, загвинчувати, закручувати і т.д..
· Перебирати дрібні предмети.
· Шнурувати.
Розвиток процесів уваги
Всі властивості уваги значно розвиваються в результаті вправ:
- Викладання візерунка з мозаїки;
- Викладання фігури з паличок за зразком;
- Виключення зайвого;
- Знаходження відмінностей у двох схожих картинках;
- Знаходження двох однакових предметів серед безлічі;
- Нанизування намистин за зразком;
- Срісовиванія по клітинках;
- Знаходження однієї букви в газетному тексті (при повторі вправи кількість зазначених літер за одиницю часу збільшується).(* При виконанні завдань не квапте дитину, враховуйте його індивідуальні особливості і темп діяльності, в якому він працює. Усуньте відволікаючі фактори.)
Розвиток розумових операцій
Учіть дитину:
• Порівнювати і зіставляти предмети, знаходити їх подібності та відмінності.
• Описувати різні властивості оточуючих його предметів.
• Дізнаватися предмети за заданими ознаками.
• Розділяти предмети на класи, групи шляхом виділення в цих предметах тих чи інших ознак.
• Знаходити протилежні за значенням поняття.
• Визначати родо-видові відносини між предметами і поняттями.
Розвиток пам'яті
• Зацікавте дитини тією інформацією, яку він вивчає, так як висока мотивація навчання робить дуже великий позитивний вплив на пам'ять
• Слідкуйте за тим, щоб той матеріал, який потрібно запам'ятати дитині, був йому зрозумілий.
• Враховуйте, що час для вивчення матеріалу краще поділити на розумні часові відрізки, так як малими порціями матеріал запам'ятовується не тільки швидше, але і надовго.
• Пропонуйте при заучуванні дитині промовляти вголос
• При появі у малюка явних ознак втоми зробіть перерву.
• Попросіть дитину вивчений матеріал повторити на другий день.