Як жити та навчатися в умовах війни

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/girl-in-warm-clothes-and-hat-sits-with-smartphone-in-hand-park-or-landscape-on-background-vector_985641-294-1-826x400.jpg

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації?

  1. Говоріть і слухайте. Знаходьте час та уважно слухайте розповіді дітей про те, що вони відчувають і думають. Роз’ясніть відомі вам факти та надавайте дітям правдиву інформацію (з урахуванням вікових особливостей) про ситуацію, в якій опинилася країна в цілому та ваша родина, зокрема.
  2. Дозвольте емоціям бути. Розповідайте про свої почуття та поясніть дитині, що боятися, переживати, плакати – це нормально. Проте надалі важливо стабілізуватися і відволіктися буденними справами настільки, наскільки це можливо.
  3. Плануйте майбутнє. Мрійте та плануйте разом, обговорюйте з підлітками, що ви зробите одразу, як настане мир. Такі роздуми та розмови надихають і стабілізують.
  4. Обіймайтеся. Обіймайте свого підлітка та інших членів сім’ї не менше 8 разів на день. Тактильний контакт вкрай важливий в умовах невизначеності і стресу.
  5. Подивіться разом улюблені фільми. Це можна зробити навіть перебуваючи в укритті. Обирайте життєствердні фільми, які дарують надію, обговорюйте побачене. Нагадуйте дитині, що після найтемнішої ночі настає ранок.
  6. Читайте вголос. Спільне читання вголос дає відчуття захищеності та спокою. Читайте разом книжку, яку ви вже добре знаєте, або нову, до якої ніяк не доходили руки.
  7. Хваліть і робіть акценти на досягненнях дитини. Відмічайте навіть незначні досягнення. Вселяйте підлітку віру у свої сили та пропонуйте підтримку.
  8. Заохочуйте спілкування дитини з однолітками. Для більшості підлітків спілкування з друзями є дуже важливим. Сприяйте цьому, розкажіть дитині, як вона може підтримати друзів, яким важко впоратися з емоціями.
  9. Долучайте підлітків до допомоги іншим. Але робіть це за умов максимальної безпеки. Розкажіть дитині, як саме можна допомогти, підтримати інших, долучайтеся до допомоги разом з нею. Водночас поясніть дитині, що пріоритетом повинна бути її безпека.
  10. Будьте уважними до змін у поведінці дитини. Зверніться за онлайн-консультацією до психолога, якщо стан дитини викликає занепокоєння.

Як підтримати дітей, коли довелося переїхати

/Files/images/nyuu/sotsalniy_zahist/Shcho-pochytaty-ditiam-knyzhka-zaspokoiuie.jpg

Проблема адаптації учнів початкових класів

Початок навчання в школі – складний і відповідальний етап у житті дитини. Саме в цей час діти переживають психологічну кризу, яка пов’язана з необхідністю адаптації до школи. У середньому звикання триває від 3-х місяців до 1,5 років.

Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку на різних рівнях у закладі освіти проводять усі педагогічні працівники

Які ж умови психологічної адаптації дитини до школи?

  • По-перше, змінюється соціальна позиція дитини: із дошкільника вона перетворюється в учня. У неї з’являються нові й складні обов’язки: робити уроки, приходити вчасно до школи, бути уважною тощо. Дитина вперше стає членом суспільства зі своїми обов’язками.
  • По-друге, у дитини відбувається зміна провідної діяльності. До початку навчання вона була зайнята переважно грою, а з приходом до школи має опановувати навчання. Основна різниця в тому, що ігрова діяльність є вільною. Дитина грається коли хоче, самостійно обирає вид гри. В той час, як навчаючись, школяр має довільно контролювати свою поведінку, стабільно тримати увагу на уроці. Слід зазначити, що цей перехід, здійснюється поза бажанням дитини, він суспільно заданий.
  • По-третє, важливим фактором адаптації виступає оточення: учитель, клас, родина. Успішність адаптації залежить від ставлення вчителя, від того, наскільки міцно дитина змогла затвердити свою позицію в класі серед однолітків, наскільки комфортним є клімат в родині.
  • По-четверте, однією з гострих проблем є стримування рухової активності. Для рухливих дітей, яким важко довільно контролювати себе, необхідність йти до школи стає своєрідним катуванням і вони намагаються уникнути його різними засобами

Із початком навчання в школі в 67%-69% непідготовлених дітей виникають специфічні реакції: страхи, зриви, істеричні реакції.

Як допомогти дитині успішно адаптуватися?

Починаючи з дитячого садка необхідно зміцнювати психіку дитини, розвивати її мислення та емоційно-вольову сферу.

Першокласники мають приймати участь в ігрових методах розвивального та психокорекційного характера. Це продиктовано необхідністю створення оптимальних психологічних умов для успішного розвитку мислення та особистості школяра.

Заняття з першокласниками "Адаптація в школі"

/Files/images/DSC_0595.JPG/Files/images/DSC_0596.JPG/Files/images/DSC_0602.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 625