/Files/images/00_орнамент13.jpg

SWOT-АНАЛІЗ
(червень-липень 2022)

Моніторингове дослідження
ефективності громадянсько-патріотичного виховання
(серпень 2022)

З метою розроблення особистісно-орієнтованої моделі громадянсько-патріотичного виховання в ЗЗСО №22, визначення перспектив формування освітнього простору школи, удосконалення форм і методів роботи щодо посилення громадянсько-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки, запровадження кращого досвіду педагогічних працівників у ЗЗСО №22 було проведено моніторингове дослідження оцінки стану національно-патріотичного виховання.

Для проведення дослідження ми використали такі критерії:

  • когнітивний критерій визначає ціннісне ставлення до Батьківщини, національну ідентифікацію, розуміння понять «патріот», «патріотизм», поваги до державних символів, знання своїх прав і обов'язків;
  • процесуально-діяльнісний критерій характеризує активну участь у житті школи, готовність відстоювати свої права та свою громадянську позицію;
  • ціннісно-змістовний критерій включає прояв інтересу до історії і культурно-духовної спадщини українського народу, його мови, традицій, звичаїв і моралі;
  • рефлексивний критерій відображає основні мотиви патріотизму у здобувачів освіти (гуманістичні, конформістські), які впливають на вибір стратегії поведінки, самосприйняття та самореалізації поведінки, усвідомлення себе громадянином і патріотом України.

Опитування було проведено у вигляді анкетування у червні 2022 року. Загалом участь в опитуванні взяли участь 332 респонденти з числа здобувачів освіти, батьківської громадськості та освітян. Нижче наведені деякі аспекти моніторингового долслідження.

Враховуючі інтереси та потреби всіх учасників освітнього процесу, зміст анкет відрізнявся для різних категорій респондентів, але були і спільні питання.

Так, більшість респондентів відзначають важливість громадянсько-патріотичної спрямованості в роботі ЗЗСО.

/Files/images/00_01норм.JPG

/Files/images/00_10норм.JPG

На запитання «Чи вважаєте ви себе патріотом України?» відповіді розподілились таким чином: 77% здобувачі освіти та 96% батьків та вчителів відповіли «Так».

/Files/images/00_03норм.JPG

/Files/images/00_11норм.JPG

За результатами аналізу відповідей респондентів на твердження «Патріот - людина, це яка …» 54% здобувачів освіти та 51% дорослих зазначили, що людина, яка наслідує національні традиції; 59% здобувачів освіти та 56% дорослих відповіли, що це людина, яка готова захищати інтереси своєї Батьківщини; 48% здобувачів освіти та 41% дорослих – народилася і живе в Україні; 74% здобувачів освіти та 81% дорослих – спілкується українською мовою; 28% здобувачів освіти та 69% дорослих – інтереси своєї країни ставить вище власних.

/Files/images/00_04норм.JPG

Предметом гордості за країну, народ для респондентів є: 39% серед здобувачів освіти та 51% серед дорослих – наше минуле, історія; 42% серед здобувачів освіти та 49 % серед дорослих – якості, притаманні українському народові; 74% серед здобувачів освіти та 81% серед дорослих – мова нашого народу; 83% серед здобувачів освіти та 94% серед дорослих – мужність та героїзм Збройних Сил України; 82% серед здобувачів освіти та 91% серед дорослих – державні символи України; 46% серед здобувачів освіти та 59% серед дорослих – видатні особистості України; 74% серед здобувачів освіти та 92% серед дорослих – держава, в якій живемо.

/Files/images/00_05норм.JPG

У процесі дослідження було важливо визначити, якої додаткової інформації з громадянсько-патріотичного виховання потребують здобувачі освіти. Було встановлено, що 51% опитаних зацікавлені в отриманні додаткової інформації про національні традиції, 48% - про події в минулому, 57% - про видатних українців, 36% - про історію української символіки, 39% - про національно-визвольний рух, 67% - про історію Збройних Сил України.

/Files/images/00_08норм.JPG

Особлива увага була приділена питанню стосовно форм і методів громадянсько-патріотичного виховання. Найбільш актуальними та цікавими для здобувачів освіти виявилися: ігрові форми роботи – 72%, Інтернет-технології – 61%, тренінги – 54%, онлайн-екскурсії – 59%, консультації – 51%, спільні проекти - 68%, флеш-моби, квести – 62%.

/Files/images/00_07норм.JPG

Зазначені результати опитування респондентів та очікування здобувачів освіти актуалізували питання якісно-інноваційного змісту громадянсько-патріотичного виховання через особистісно-орієнтовану освіту, яка базується на таких засадах:

· дитина в школі – повноцінна особистість;

· метою освіти є становлення особистості;

· відносини між учасниками освітнього процесу базуються на принципах гуманізації та демократизації;

· здобувач освіти є суб’єктом освітньої діяльності;

· талановитою є кожна дитина;

· в основі освіти лежить позитивна Я-концепція особистості;

· освіта на основі успіху.

/Files/images/00_орнамент12.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 202